Thursday, July 30, 2009

koleksi novel saya



Tajuk: ILHAM HATI
Penulis: Damya Hanna
Terbitan: Alaf21 Sdn Bhd

huhu~ Mcm da lama x layan novel Damya Hanna.. sblom ni sume koleksi novel damya hanna aku baca tp Ternyata Cinta yg kuar sblom novel ni tak terbuka hati lagi nak bc.. tapi novel ni menarik minat aku nk beli lps bc sinopsis belakang buku ni. Puas hati la layan novel ni. Mcm laen sket.. Novel ni pasal Rian yg berubah laku bila hilang ingatan lepas eksiden tp dye hilang ingatan yg beberapa taun sblom eksiden tu jer smpaikan dye da kawen ngan Hanif pom dye x ingat..

Sinopsis :
RIAN sama sekali tidak pernah membayangkan hidupnya akan berubah dalam sekelip mata. Namun, itulah yang terjadi apabila dia terjaga pada suatu hari. Kemunculan Hanif yang diperkenalkan sebagai suaminya amat mengejutkan sedangkan dia sama sekali tidak mengenali siapa lelaki itu.

Retrograde amnesia! Sejenis gangguan terhadap memori selepas berlakunya sesuatu trauma. Itu kata doktor yang merawatnya setelah dia terbabit dalam satu nahas jalan raya. Itulah juga punca dia tidak mampu mengenali suami sendiri.

Lantaran keliru dengan apa yang berlaku, Rian nekad mahu mencari jawapan. Penemuan sebuah jurnal hitam akhirnya berjaya menemukan jawapan. Sayang seribu kali sayang, di saat perasaan kasihnya mula bertunas, dia dikecewakan. Hanif ternyata berdendam atas apa yang pernah berlaku seolah-olah tidak mahu Rian wujud dalam hidupnya.

Lantas, apa perlunya Rian membina kenangan lalu jika sekadar untuk dimusnahkan oleh lelaki itu? Adilkah dia dihukum sedemikian rupa?


Tajuk: HANYA DIA TAHU
Penulis: Aleya Aneesa
Terbitan: Alaf21 Sdn Bhd

Novel2 Aleya Aneesa sume aku layan tak tinggal 1 pom..So, novel ni haruslah wat tambah koleksi..

Sinopsis :
ARIANA melihat Nasuhah sangat sepadan dengan abangnya, Zaen Luthfi seorang pengurus muda. Sebagai seorang adik yang nakal, dia asyik mengusik abangnya tentang Nasuhah hingga menimbulkan kemarahan Zaen. Tanpa pengetahuan adiknya, Zaen telah menghubungi Nasuhah dan menghamburkan kata-kata yang nista.

Takdir telah mempertemukan mereka di dalam sebuah majlis. Sejak itu, Zaen sudah terkena panahan asmara. Dia cuba untuk mendekati Nasuhah, namun gadis itu sudah tawar hati. Zaen nekad akan terus memburu cinta Nasuhah walaupun sejauh mana dia melarikan diri.

Pertemuan semula Nasuhah dan Rezuan rakan sekampus bagaikan jalan pintas baginya untuk menyelesaikan masalah yang melanda. Namun, huluran kasih Rezuan secara tiba-tiba membuatkan hatinya berbolak-balik.
Walau bagaimana payah pun, Nasuhah mesti berani membuat keputusan yang bakal ditanggung sepanjang hayatnya. Menolak cinta orang yang sukakannya ataupun menerima sahaja lamaran kawan lama yang tidak pernah wujud di hatinya.


Tajuk: BILA DAH SUKA
Penulis: Mimie Afinie
Terbitan: Karnadya

Novel2 Mimie Afinie ni mmg tak boleh tinggal utk aku buat koleksi, ni yg latest..

Sinopsis:

Kata orang, cinta pertama paling sukar untuk dilupakan. Kata orang lagi, bila kecewa dalam bercinta, kita memerlukan masa yang lama untuk sembuh. Benarkah begitu? Kalau benar, masakan dia senang sangat jatuh cinta dan senang pula melupakan?

Sebelum ini, sudah dua kali. Kini, hatinya terisi dengan nama lain pula. Mudah sungguh. Mungkin betul, dia memang jenis yang tidak boleh dibuat baik. Pantang orang buat baik sikit, senang sangat nak beri hati. Entahlah... Tapi apa sekalipun, dia yakin yang dia cintakan si dia. Cinta sungguh-sungguh.

‘BILA DAH SUKA’ membawa anda menyelami hati seorang gadis genit bernama Nurul Huda. Dia yang kecewa dengan perkahwinan insan yang dicintai membawa diri ke utara tanah air. Tetapi setiba di sana, sesuatu yang tidak diduga telah menimpa dirinya, lalu mengubah perjalanan hidupnya.

MIMIE AFINIE tampil sekali lagi dengan sebuah karya yang mampu ‘meringankan’ kepala anda dengan bahasa mudah dan bersahaja. Seperti biasa, ada unsur-unsur humor, suspens dan juga sedih. Moga terhibur...




http://biarlahymberbicara.blogspot.com/

Tajuk: BIARLAH YM BERBICARA
Penulis: Hanni Ramsul
Terbitan: Kaki Novel

Novel ni aku beli masa Book Fair kt PWTC bln2 lps..hehe.. puas ati dapat layan novel ni dlm bentuk buku..masa novel ni kt blog je,mmg x sbr2 nk tau smbgn citer ni smpi abes.. skrg ni plak da ade smbgn novel no plak kt blog penulis..best3x..bc novel ni mmg senyum memanjang.. best sgt.. aku da khatam bbrp kali da ;)
Klik kt link bawah buku utk info BYMB yg byk nyer..

p/s: byk lagi koleksi novel yg x update..
p/s 2: tak sabar nak tunggu Pergilah Air Mata - Hanni Ramsul plak.. :)

3 comments:

  1. byak btol novel ko.. nanti bile aku free, bile terase nk bace, nk pinjam boleh?

    ReplyDelete
  2. haha..mmg byk giler2..da bley wat libry novel kot..hehe..bley2 nk pnjam..nnt aku caj ape yg patot..wakaka

    ReplyDelete
  3. adehhhhh..aku kalau bace novel mesti tertido..kahkahkahkah..

    ReplyDelete