Wednesday, January 6, 2010

Bertemu kembali :)

hai hai hai..
Hepi new YEAR 2010!!!!!!!!!!!
aaaaaacccccchhhhhhuuuuuuummmmmmmm...
tebalnye sawang kat sini..
da berbulan2 x berupdate..huhu
mmg x berkesempatan la nk menaip dan mengupdate nih..

ok, sekarang nak menghilangkan rasa bosan nih, sebab xde keje saya

menggagahkan jari jemari menaip.

ape nak cite yer??
xde idea plak dah nak bercerita..

ok, selama berbulan2 saya x update ni sebab jarang sgt2 on9. kalu n9 pon cek

emel kot2 ade interview invitation then bukak Fb tgk status membe2 dah. thats it.

Ape saya buat selama x mengupdate kat sini..

1- Saya abes praktikal sebelom raya ari tu. then lepas raya tanam anggur yang x berhasil kat rumah sambil2 cari keje and attend intebiu sana sini. dkt sebulan jugak la makn tido tgk tv je kat rumah tu.huhu

2- then, akhir bulan 10, ade agen kol utk join training PSDC INSEP(Industrial Skill Enhancement Program). ape tu?? Ala2 train and place tu la. Mula2 mcm malas la nk join program2 camni kan(eksyen la plak minah ni, hiks),tp bila Duk fikir2, da byk kali diaorg kol, saya decide nak join program tu. drpd duk melangut je kat rumah mengembangkan badan dpt jugak knowledge and elaun sket kan.. Bkn kena bayar ape2 pon kan.. Sambil2 tu bley jgk aply keje2 laen.Siyesly, program ni best jugak la walaupun program training ni focusing on Customer Care Mangement dengan erti kata lain (ceewaah ayat,hehe) cantact center/ customer service/ helpdesk.Sedikit sebanyak ade jugak la saya gain knowledge and develop and improve skil2 yang terpendam tu kan..Yg best lagi dapt kenal ramai lagi kawan2 best yg macam2 ragam (Zana, najah fairuz, abid, haris dll).. Trainer2 yang incharge pon sume best2(Darren, Dessy, Mayu, Ken dll)..hehe~

3- Lepas abes training tu, patotnyer placement la kan, walaupon ade sket masalah ngan AMD bg kwn2 yg terlibat, tp sume yg join training tu g keje ngan VADS. aku pun termasuk la tu walaupon separuh ati je mase tu nk keje ngan VADS. Sebab tak dapat offer mana lagi yg da g attend intebiu, saya proceed je la..

4- Lepas training VADS seminggu lebey, saya attend intebiu lagi kat kompeni saya bekerja sekarang nih. Lepas intebiu esoknye (30/12/2009) HR kol suh masuk keje 4/1/20210. tros accept. Suke3. yeah dapat bebaskan diri dari VADS/ contact centre.hehe

5- And now... di sinilah Saya. Bekerja sebagai Operation Exec (Billing Dpmt)kat Nglobe, ari ni baru 3rd day. Not bad la kat sini sebab xde keje sangat lagi.. Lagipon di sini saya ditempatkan bersama jejaka2 (Billing + Enginerering)..hehehehehe~~~

tu la serba sedikit ape saya buat sepanjang x mengupdate nih..
nnt ade idea dan kelapangan saya membebel lagi..
da panjang berjela nih..

tata dulu..

:)

2 comments:

  1. Lagipon di sini saya ditempatkan bersama jejaka2 (Billing + Enginerering)....
    woot3
    gatal jugak ko neh
    miang nye

    ReplyDelete
  2. hehe...
    wuit izzi, gatal sket2 je..lebey2 no way k.

    ReplyDelete