Saturday, January 17, 2009

Melaka lagi..

huhu..
Entri ni lmbat sket di post dr hari kejadian..hehehe.. biase la, x smpai seru nk menaip..ni br dpt petunjuk td..kui3..tp kalu lyn drama taiwan ke, korea ke, jepun ke mmg rajin..kwang3x..

2nd day in Melaka ari tu, aku kua g jln2 ngan ayu+nain(skandal ayu,heheh).. kitaorang merempit ngan skuter ego ayu,aku yg bawak, ayu jd pembonceng+pemandu arah kt blakang..hehe.. kua dlm koi 11 lebey cam 2, trus g jusco..,lunch kat c2.. lps tuh kitaorng lintas ke seberang jusco tuh, ade melaka mall, jln2 c2 jap, ayu duk usha2 nk beli wallet smbl tunggu nain dtg.. Lps nain sampai kitaorg gerak naik moto g mahkota parade(mp).. jln2 c2 ayu duk usha2 barang die.. kebetulan ade show akrobatik sempena CNY, kitaorng lepak jap tgk show tuh..kagum gak tgk walaupom ade 1 show akrobatik bdk2 tuh ade slack sana sini..huhu.. mula2 ingat nk rakam, tp duk tgkt ats,x nmpak sgt bila rakam ngan enset s.e w810 aku yg x brp nk canggih nih...hehehe.. Baru aku tau, rupenye CNY taun ni taun LEmbu..hehe..patut la aku tgk byk patung2 lembu dijual sana sini kt mp tuh..cm comey2 gak.. grm jerk tgk.. syarq pn dpt moo moo sempena CNY kut..hehehe..

Lps da abis show tuh, ingat nk tunggu sorang lagi kwn ayu dtg(boy), tp sbb slh informasi dia x jd dtg..kitaorg kt mp, tp bley plak die g tgu kt mc(melaka central)...mmg la x jupe smpai bila2..huhuhu.. kitaorg g la plak dataran pahlawan(seberang jalan mp jer).. duk jln2 c2,mula2 cuci2 mata jerk, cm window shoping jer la... pnt jln minum2 jap.. nain blanjer.. pastuh dier balik, x larat da kot nk ikut kitaorg...biase la pompuan nk shoping, kalu bley sume kedai nk masuk jelajah kn..hehehehe..tggal la aku ngan ayu jerk... kalu td cuci mata jerk, ni da stat nk shoping plak..huhu..lps g cucuk duit, mula2 msuk padini..ayu g usha tgk kasut kt vincci..mula2 aku cm mls nk tgk takut nnt terbeli, tp ayu suh aku tgk gak,pilih utk dia..aku pom tgk2 la jgk..dlm duk tgk2 tuh,adeh..cam terbekenan plak 1 heel nih..hehehe..half price laks tuh..1st choice kaler aku nk, xde saiz la plak, (slaloo jd cm2 kalu sku nk beli kasut, 1 lg,kasut/sandal yg die display mesti x muat nk masuk kaki aku..huhuhu).. aku pom amek la yg keler 1 lagik ade saiz kaki aku.. ayu pom bli gak 1 heel, lm btoi die nk wat pilihan..mmg cerewet minah tuh bab shoping nih..

Da lpas tuh..kitaorng msk kdi esprit, MNG, roxy..x tau r bpe kali kitaorg msk kdi tuh ari tu, sbbnyer ayu..die mcm terbekenan ngan wallet kat c2, tp harga cun sgt.. biase la brg branded.. da dier pikir2 byk2 kali, last2 x jadik jgk bli..huh.. Lps tu, kitaorg nek ats plak.. usha2 baju kt voir+adik bradik seangkatn dengannya.. ayu beli 1 baju,.. pas dh rs lenguh jln uh, da nk mgrb da pom..kitaorg pom cdg nk balik umah dah.. g mp blik, sbb parking moto kt c2, msk mp tuh ayu nk msk parkson lak, dier x puas ati lg slegi die x bli wallet yg dier nak..huhu,aku pom ikot jer la.. usha punyer usha.jupe la 2 wallet yg dier terbekenan.. dilema lagik minah sorang nih.. lama btoi die duk timbang2 nk pilih yg maner 1..cm nk beli kasut td la jugak.. lm btoi duk kat bhgian wallet tuh.. siap duk bersembang ngan salesboy kt c2.. dak tuh bley plak melayan kitaorng especially ayu yg duk mcm2 tuh.. mula2 sorang, pas2 dtg lg sorang kwn salesboy die..huhu.. sempat gk la meloyalr buruk ngan diaorg nih ha.. ala dak lpss SPM yg jd salesboy..mcm2 la diaorg nih.., Last2 skali, beli la jgk ayu 1 wallet tuh.. pastu trus kitaorg balik umah, odw tuh snggah beli mkanan jp n makan kt umah.. smpai umah, mkn, mndi, rilek2 jap layan rona roni makaroni trus aku tido ..

Esoknyer bgn koi 11, mndi trus merempit lg g mc cr tiket bas balik K.L, dpt tket koi 1.. Lps aku dpt tiket ayu blah ngan nain lg, katenyer nk g tgk wyg..sementra nk nek bas tuh, aku jln2 jer la kt mc tuh..bukannyer aku x biase..hehehe.. nek bas DELIMA lg, smpai K.L koi 3 lebey, blik umah tkr bju,g keje plak..huhu..pnt la jgk rs tp ok jerk..huhuhu..

pnjg lak aku menaip nih..k la.. cukup la for this entri.. wait for the next entri.. hmm... bila la plak tu ye..kwang3...

No comments:

Post a Comment