Thursday, February 5, 2009

eskRem maLaysia

x puas ati btol!!!nape???alkisahnya mcm nih...kalu balik kg kan,aku suke mkn eskrem asam boi ni..aku slaloo beli eskrem ni kt kdi runcit mak cik aku beli sayur tiap ari 2..skali beli rm1=5pcs..hehe..aku akn mkn 3,MA aku cilok makn 2(jgn x caye,mak aku pom suke makan eskrem ni,hehhe)..tp blk kg baru2 ni dpt bli skali jer eskrem ni..x puas..nk lagi!nk lagi!huhu~ nk g beli ecoknye, org yg buat eskrem tu x antar kt kdi mk cik tu, esoknya lg nk g beli kedai tutup laks..,x putus asa lg, ari berikutnyer usha lg kt peti eskrem kt kdai mak cik tuh ms g beli sayur, mak cik 2 mcm da tau jerk aku cari eskrem tuh,hehe mak cik tu pon sound aku "tuan eskrem x antar eskrem la ari ni..mak cik baru balik dr kuala terengganu ni.."huhu...dlm ati aku kata"owh patotla kdai tutup smalam"..balik umah MA aku tanya..

ma : bakpe kak long x beli eskrem??
aku : orang yg buat tu x ato kat kdai..huhu
ma : nnt kita buat sendiri la..nnt kita g beli plastik ngan asam.
aku : ok gak tuh..bley mkn byk2..(dlm ati : tp..esok da nk balik)

kalu aku ade kt umah, ma aku rajin sket nk buat2 makanan nih.. maklumlah ank dia sorang nih rajin nk nolong buat,,nolong makan apatah lg..hehehehe(mcm angkat bakul sndr plak rs..)ptg tu aku+MA g la beli plastik eskrem ngan asam..balik umah dlm koi 5 lbh trus kitaorg buat..dpt dlm dkt 40 pcs jgk..huhu..mlm tuh MA aku tmbah lagi ngan eskrem bandung plak 1 jag..BER++ byk la eskrem dlm peti tuh..tgh mlm tu eskrem asam tu da beku,aku rembat 1 smbil tgk tv..huhu sedap! dlm ati duk kata,eskrem byk nih,bley wat blk kL sket nk mkn puas2..huhu..
Esoknya(3/2/09) aku balik KL bas kol3..sebelum tuh aku da rembat makan eskrem tuh dlm 4-5pcs la jgk.. ms packing tuh..aku g bukak peti ais tgk eskrem..

aku : nk bowok la eskrem nih sket, x puas lg mkn..
MA : jgn nk ngade.. jgn bawak..
aku : dah sape nk mkn byk2 ni.. bkn ade org pn kat umoh ni.. MA je.. kak long tolong buat gak eskrem ni..mane aci.. huhu (adik aku ade time weekend je, sbb duk keje/blaja kuantan)
MA : MA la nk makan.. nnt x cukup..hehe
aku : uwahaha..nebeng ngoh...(= melampau sungguh)
MA : kalu nk mkn buat la sndiri kt KL nun.. bwk plastik lebey tuh.. ni air gula pom ade nk bawak.
aku : malas ah nk bawak, nk buat..
MA : malas sudoh.. jgn nk ambik yg dlm peti tu..

dgn rasa x puas ati aku pom rembat 1 eskrem asam mkn lg..hehe.. rembat 24pcs choki2 yg MA bli byk2 smalam msk beg..hehehe(jgn x caye,choki2 pom MA aku mkn gak..same jer cam ank dier sorang nih..huhu..tp choki2 kna cilok dr beg aku 2pcs oleh adik aku ms tggu bas..hehe)..pas2 pikir2 cam xde brg byk pom buat balik KL++ rs x puas lg mkn eskrem tuh, aku pom amek la plastik eskrem ngan air gula 1 botol mineral buat blk KL pas2 bli asam... smpai umah kat KL da pukul 10 lebey..simpan dulu la bahan2..

Esoknyer.. lps balik kls DS,duk sembang2 ngan syarq+intan..terkenang2 plak eskrem asam boi kt umah.. aku pom g msk air, bncuh air gula trus buat eskrem sorang2..hehehe

bahan2:
  • plastik eskrem
  • asam boi
  • air gula
hasilnya........



yummy..sedap........

ptg tuh.. intan buat balik 1 mkn kat umah..
malam tuh..aku+syarq rasmi makan eskrem nih..huhu~

7 comments:

  1. hahaahahahha....


    byk lagik ais krim tuh dlm peti...


    sedapppppppppppppppppppppppppp...


    ade org jeles x agaknye SUe???


    lalalallalalalalalala...hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. mesti ade la yg meleleh air liur tuh..
    hehehe..
    =)

    ReplyDelete
  3. Ciss cake toi korang...

    xpe2.esok aku nk serbu HAHAHA beshnyerrrrr

    ada lagi x tok aku weyh?

    Sob SOb SOb...

    =(

    uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Nak! Nak!

    ReplyDelete
  4. hehhe..
    mmg saje nk sowh ilyani kempunan..
    tgl 2je dlm peti ais uh...
    hik3
    =p

    ReplyDelete
  5. oiyh, tinggalkn la ntuk mc long barang sebatang 2...

    ihhihi

    kasihani la beliauuuuu ;)

    jgn sakiti hatinyeee ;)


    weihihih

    ReplyDelete
  6. huhu~
    sbb hananiey yg suruh, i da topup yg lain dlm peti uh..khas utk ilyanie..
    hehehe
    =p

    ReplyDelete
  7. Ahaks..hananiey sguh baik hati. memahami rakannya yg di aniayai ini hak3...

    erm tq sue..aku da melantak habis2 an oo..
    sedap gilos wa cakap sama lu..hik3

    ReplyDelete