Thursday, February 5, 2009

ooo BaLik kAmPunG...........

sejak 20/11/2008-27/1/2009...da 2 bulan lebey kan???selama tu la aku merindui rumahku syurgaku di kampung halaman yg terchenta..(huhu, cam poyo sarkastik jerk ayat nih aku rs)..

Lps berkali2 ditanya oleh familiku yg amat merindui kepulanganku..akhirnya aku telah mengambil langkah utk pulang ke kg yang aman permai dengan desiran ombak memecah pantai pada tanggal 27/2/2009 dengan menaiki utama ekspress pd pukul 430 dr puduRaya..huhhu(ayat puitis poyo sarkastik kuasa giga8)..

kronologi alkisah sebelom balik kg...
  • mlm tuh tido lambt, dkt koi 5 kot sbb layan cite taiwan-hot shot(best cite nih)
  • sblm tido tuh kunci alarm dulu kat enset, kn x bangun plak nk g keje kol 9, set alarm koi 8.15 la..nk packing blk kg lagik..huhu..ok da tu tido.....
  • dlm tido tuh..tiba2 bunti enset, tgk no kenny amcorp yg kol.. trus tkn jawab mane tau suh amek brg kt mane2 ke ape ke..
g: woit su, ko kt mane??
-->aku pelik..nape g tya cm2..aku pom tgk jam kat enset..ape???930!!!
g: bukan ko msk keje kol 9 ke??
aku : yer la...alamak!!!!ok2 aku on d way(hehehe,padahal br bgn)
g: yer la tu on d way, padahal baru bgn..(hehe., tau x pe) cepat sket datang!!

  • aku pom bangun, tgk alarm aku nape x bunyik ek??kalu bunyi xkn aku x sdr langsung?? aku bkn jenis tido mati..check punye check rupa2nya alarm aku set 8.15PM!!!patotla x bunyi..huh..
  • packing brg nk blik kg,mandi trus g keje..koi 10.10 br smpai kt kenny..huhu..seb baik manager in charge pg tu g yg sporting..hehehe
  • kol 11 lebey ikot mis fiza g pudu nak kirim brg ke ipoh.. smpi pudu tgk org, fuh!!ramainya manusia..tgk pom da penat nk redah org ramai2 tuh.. dlm ati duk kata, abih la aku ptg ni..Sesak giler3 dekat puduraya ari tuh...mcm xde ruang jer nk jalan kt pudu tuh,mcm sume ruang ade org je..huhu..mmg penat redah mcm2 manusia kt pudu tuh nk bley ke selesai urusan ngan driver bas nk kirim barang uh..
  • dkt koi 1 da ade kat kenny balik..x bz pom, guest ade 2-3table jer, org duk cuti CNY lg.. xde keje lpk2 mkn nasi....pas2 smbung keje tp xde keje(camne tuh??)..
  • koi 3.30 kuar dr kenny trus g pudu.. aku mls nk jalan jd aku nek tren ke msjd jamek-plaza rakyat..
  • smpi pudu..mcm pg td gak keadaanya..penuh ngan org..aku smpi dlm koi 420 trus trun kt bas, tgk bas da ade trus nek bas..
  • 4.30 bas bertolak dr pudu menuju ke kuantan-kemaman...
.....smpai kemaman kol 915...MA amek kt bus stop,singgah pasar malam jp,trus blk umah..lega..da smpai umah........

2 comments:

  1. oit!!!


    hahahaahahhahahahaa...oooooo ade blog x bgtau aku ek..


    kan da kantoi ngn aku ms ko ngah update blog..

    wakakakakakaakakakaka..

    wehooooo... :p :P ;p

    ReplyDelete