Wednesday, March 11, 2009

n0vel laGi!!!

novel!novel!novel! huhu~ nak wat cane kan, da hobi baca novel nih.. ley feeling2 kat part jiwang karat, ley brangan sorang2, senyum sorang2 bila part yg sweet kiut miut.., gelak sorang2 bila part klakar..and bley jgk nanges bila part sedih menyayat ati jiwa raga jantung sume..hehe~kdg2 ley lpas tensen gak bc novel nih.. tp kan, bkn aku jer camnih tau! MA aku pom layan gak novel yg aku bc nih.. same jer anak branak..hehehe~

aku suke beli novel sendiri kalu nk baca, bley tambah koleksi and bley repeat baca lg pd ms2 akn dtg..puas ati! nvl2 yg aku beli aku da khatam byk2 kali setiap 1 okey especially novel2 yg aku suke .. kat umah rasanya da hampir seratus buah kot novel terkumpul.. sumenyer aku yg beli! MA & adik pompuan aku aku tukang baca ajer..huhu~ kalu da nak beli novel nih, terpaksa la koorbankan duit sket.. kdg2 sanggup cut cost duit makan+berpoya2 sbb nk beli novel.. kalu xde duit sangat2 tp da gian nk baca novel, layan la plak cerpen2+novel2 online.. layan novel online ni x puas sbb kdg2 lmbat update, bila da rasa di awang awangan baca cite tuh bersambung plak next entri plak, kna tgu lagik..potong feel btoi!...lg frust bc kalu ending tergantung!..huhu~ tp setiap ari perkara wajib aku buat bila dpt pc bukak blog2 novel online!yeah~~

panjang plak intro nye..tu la effect bila mood rajin nk menaip datang... kalu malas, mmg tahap gaban punye r, malas nak mati berkuasa 1000 exponent 10 lagik!.. sebenarnya entri ni aku nk share pasal novel yg aku beli ni jer..hehehe~ novel ni aku beli skali ngan novel tentang dhiya ari tu..

Sandaran Hati by Aini Marisha
Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd

komen ni aku edit dr website ni.. tp aku mmg stuju 100% dgn komen pembaca novel nih!!!hehehe~ aku bagi 3-4 bintang untuk novel ni!

Awal-awal cerita aku rasa agak kureng sket dan dialog2 kurang convincing. Memandangkan mood membaca aku bila dpt novel tengah tahap dewa dewi aku berjaya meneruskan pembacaan novel ini. Selepas pertengahan cerita, Aini Marisha mendapat rentak dan memanipulasi chemistry Amalia-Farhan dengan amat baik dalam kisah ni. Sebu dada biler cinta mereka membuak-buak tapi jodoh Farhan dengan orang lain. Memang terasa-rasa rontaan jiwa Amalia-Farhan ni yang saling memendam perasaan kerana masing2 pernah menyuarakan penolakan apabila dicadangkan supaya berkahwin pada mulanya. Tapi biler dah lama2 tu diorang jatuh cinta dalam diam dan serba salah pulak nak mengaku. Raihana yg sudah lama mengidamkan Farhan sbg suami memasang perangkap dan menuntut janji dari Farhan. Farhan mulai sedar, dgn Raihana dia mengikut kehendak nafsu semata-mata tapi dia ni jenis menjaga adab pergaulan lah. Tapi kehadiran Amalia mendorong dia utk melihat kecantikan dari sudut yang berbeza, yg melibatkan jiwa, emosi dan perasaan. Ending yg membuatkan kita tersenyum puas :)

p/s: nnt nak g serbu mph sbb ade sales kata AINUL ..nk tmbh koleksi lagi.. =)

1 comment:

  1. Huhuhu...Elok la tu..

    pegi tau...Byk tau buku yg sale..

    Waa,seronok aku...dpt promote...mane tau klau mph untung lebih...kitorang dpt bonus...huhu..yeaahhh..

    ReplyDelete