Saturday, March 14, 2009

penGisiaN..

td aku layan 1 cerpen kt penulisan2u (kalau dah jodoh tak ke mana, kan yang?) ..
ade sesuatu yg menarik dlm cerpen ni aku nk share..hehe~


antara part yang best:-

"Tia nak tahu tak, ustaz Natilie pernah cakap. kalau kita nak suami kita yang macam kita nak, kita tulis kat satu kertas. Kemudian kita simpan, jangan bagi orang baca. Cuma kita je yang tahu. Kita doa banyak-banyak semoga kita akan dapat lelaki yang kita impikan tu suatu hari nanti."

~part ni aku x tau la ley caye ke x..hehe~

tp part yg ni lg best:-


"Apa kata Tia baca Surah Yasin, ayat 36. Ayat tu untuk doa cepat jodoh. Tak salahkan kalau kita amalkan benda-benda baik ni." Aku mengangkat kening. "Betul ke?" Aku bertanyanya kembali. "Betul, takkan Natilie nak tipu pula. Lagi satu, Surah Yusuf, ayat 4. Itu untuk doa pengasih. Semoga kalau kita baca ayat tu, orang yang melihat kita akan jatuh kasih pada kita. Elok juga untuk di amalkan. Ayat pengasih ni bukan untuk suruh lelaki jadi sayang pada kita tahu, ayat ni sebenarnya elok di amalkan sebab kalau orang tengok kita, sejuk je mata dia memandang. "

aku pom cari la kebenaran part ni kan, aku jupe artikel ni (KEBERKATAN SURAH YASIN), mmg dalam artikel ni ade jgk sebut kelebihan ayat 36 ni.. =)


surah yasin ayat 36

cari punye cari lagi aku jupe ni plak..rahsia ayat pengasih nabi yusuf


surah yusuf ayat 4


surah thahaa ayat 39

~alQuran lengkap segalanya...


p/s: klik pd link2 utk tahu lebih banyak lg.. =)

No comments:

Post a Comment